rugbyjoostenkiminflorida.reismee.nl

Regen, zon, trainen en shoppen... Maar vooral geen sneeuw ; )

Joost:
Potverdikke, is het al weer 8 februari en wat hebben we allemaal gedaan?! Woensdag 1 februari zijn we naar de gym geweest met z'n drieën. Daar hebben we kennis gemaakt met Chris Holcomb (een lokale 2.5 speler) en met Stacy. Zij is de coördinator van het WPB Recreation center waar getraind wordt. De avond voor de training eens gebrainstormd wat we konden opzetten voor training. Ik had een zestal oefeningen 'verzonnen' welke we in de voorgaande jaren hadden gedaan met de Canadezen. Het waren zogenaamde station drills. Het gaat hierbij voornamelijk om explosiviteit, draaisnelheid en stoelcontrole. Het was een soort circuit en elk station duurde 2 minuten. Uiteraard kun je het zo zwaar maken als je zelf wilt. Maar aangezien ik niet voor niets hier ben, deed ik alle 6 de stations all-out. Ook Chris deed erg zijn best en beide hadden we het echt zwaar. Na deze station drills moesten we van de coach (Thomas) rusten en iets drinken. Als slot dacht ik dat het goed zou zijn om een variant van 'the mile' te rijden. Onze versie was iets korter maar ging toch over 2x 10 achtfiguren. Dus van een hoek van het veld diagonaal oversteken, langs de korte kant naar de tegenovergestelde hoek en weer diagonaal oversteken. Absoluut slopend.

Donderdag 2 februari regende het hier, niet hard maar het was een druilerige dag. We hebben onze tijd een beetje in en om het huis gespendeerd. Niet veel bijzonders want Kim is al een aantal dagen snotverkouden en haar rug is niet optimaal. Een beetje ontzien dus, ze moet tenslotte nog langer mee.

Vrijdag 3 februari zijn we met z'n drieën gaan shoppen in het grootste indoor winkelcentrum van Florida, Sawgrass Mills. Hoe grappig is het dan dat drie mensen die niet vies zijn van winkelen, thuis komen met slechts 2 kleine tasjes (Kim: één tasje was van mij, Victoria's Secrets, yay, geweldige winkel waar Joost en Thomas overigens mee naar binnen zouden gaan om vrouwen te kijken, maar uiteindelijk niet durfde en voor de deur op me bleven wachten, hihi). Maar God God wat een mensen hebben we gezien, van heel gewoon tot heel bijzonder. Toen we net binnenliepen zagen we de GNC Store. Dat is zeg maar DE winkel als je op zoek bent naar proteïne drankjes, eiwit preparaten, energy drankjes e.d. (Thomas dus gelijk hyperdepiep natuurlijk). Jammer genoeg is 99% van dit spul geprepareerd met wei en helaas ben ik hier allergisch voor. Ik moet dus nog op zoek naar wat anders. Toen we de winkel uitliepen kwamen we Rickard Lindqvist, een grote Zweed (3.0 en een sportschool bovenlichaam) tegen. We hebben even staan praten en hij verblijft in Boynton Beach. Meetrainen is zijn doel maar voorlopig wacht hij op zijn stoel.

Zaterdag 4 februari moest ik om 13.00 uur in de gym zijn. Er was namelijk een soort 'sportdag' georganiseerd voor een groot aantal mindervalide sporten. Te denken aan: Wheelchairrugby, Wheelchairbasketball, Powersoccer, Golf, Handbiken en Boccia. Alle sporten konden hier beoefend worden tijdens deze dag en er werd zelfs gefilmd door lokale nieuwszenders.

Hier zijn de twee youtube links:
1. www.youtube.com/watch?v=vOmm63D2o2o&sns=fb
2. www.wpbf.com/news/30379801/detail.html.

Alvorens deze demo heb ik met Thomas zelf getraind. We zijn aan de slag gegaan met een aantal verschillende elastieken van verschillende sterktes. Zelfs op de parkeerplaats, het was tenslotte mooi weer, hadden we bekijks. Of we een buitengym gingen opzetten, waarom ik in zo'n aparte stoel zat en wat we aan het doen waren. Erg leuk om zoveel aandacht voor mindervalide sport en ook in mij als persoon. De demo zelf verliep wat rommelig maar het idee was denk ik redelijk te vatten voor de toeschouwers. Wat mooi is, is dat de South Florida Rattlers er misschien zelfs 2 potentiële nieuwe spelers hebben gevonden. Jammer genoeg kon Kim niet mee want ze voelde zich nog steeds niet echt super. Het was al wel beter als dat het was. Na de demo is Rodrigo, een speler en inmiddels goede vriend, met Tho en mij mee naar de 'Home Depot' gereden. Zie het als een HUGE formaat Formido. Daar hebben we een grote plaat 'plywood' gehaald en een 3tal '2 by 4's' gekocht...lol. Klinkt interessant maar is gewoon een plaat hout en 3 balken... Dit om een mooie oprit te maken met behulp van Bhob

Laughing

Zondag 5 februari hadden we niets, en hebben dan ook verrekte weinig uitgevoerd.

Maandag 6 februari had ik een afspraak staan met Bhob de builder, de oude materiaalman van de Rattlers. Hij heeft vorig jaar de oprit voor mij gemaakt en wilde dat wel weer doen. Toen ik ‘s ochtends opstond zeek het van de regen, niet echt weer om buiten te werken. Ik nam aan dat Bhob dat zelf ook vond. Dat geconcludeerd heb ik me nog eens omgedraaid en nog een uur of 2 verder getukt. Eenmaal wakker en klaar met ontbijten bleek dat Bhob wel had zitten wachten, och de arme man. Ik heb mijn excuses aangeboden en gezegd dat we hem ‘s middags kwamen halen om de oprit alsnog te fabriceren, het was inmiddels droog. Thomas en ik reden weg met wat regen maar op de Turnpike van Boca Raton naar West Palm Beach begon het te hozen zo hard. Alles stond bijna stil want je zag geen hand voor ogen. We zijn omgedraaid want het was niets om zo wat te doen. Ik heb Bhob 7 keer geprobeerd te bellen maar dat lukte niet. Achteraf bleek hij wederom buiten te hebben gezeten. Maar hij snapte het en vond het niet erg.


Thomas:
Whoehaaa, inmiddels alweer 1,5 week in the States. Heerlijk hoe je van het drukke (en momenteel koude) leventje in NL terecht komt in een warm klimaat waar haast zelden voorkomt. Goed voor het verlagen van het stressniveau.

De eerste 2 dagen eerst bijgekomen van een toch wel lange vlucht en genieten van het weer en het zwembad. Uiteraard gelijk goed gezorgd voor Kim en Joost door vrijwel elke dag het ontbijt te verzorgen.

Op woensdag voor het eerst met Kim en Joost naar de sporthal waar Joost samen met Chris getraind heeft. Voor mij erg leerzaam om te zien wat zij zoal sportspecifiek trainen en waar eventuele verbeteringen in zitten. Respect voor de mannen want uitknijpen is er niet bij!
Donderdag voor het eerst zelf naar de gym geweest. Het zogeheten Crossfit concept. Voor de leek onder ons hier wat uitleg: Het is een trainingsmethode die gewichtheffen, gymnastiek en duurtraining combineert in één workout. De workouts zijn kort en intensief. Variërend van 10 tot 30 minuten. Mijn eerste workout heeft me gelijk een week spierpijn opgeleverd maar wel een geweldige spirit in de gym daar.

Zoals Joost in zijn verhaal vertelde zaterdag een soort open dag gehad in de sporthal. Voordat Joost een demo moest geven hebben we de eerste try-out training gedaan. Denk hierbij aan specifieke oefeningen met elastieken, voor het vergroten van zijn kracht. De conclusie is dat het goed te doen is met de tools die ik meegenomen heb en het schema dus niet aangepast hoeft te worden.

De demonstratie die Joost met de Rattlers heeft gegevens was voor mij tevens de eerste live wedstrijd. Supervet om te zien terwijl dit volgens Joost nog een laffe wedstrijd was. Ook kennis gemaakt met wat medespelers. Erg bijzonder en vooral leuk om te zien hoe gedreven ze zijn!

Het winkelcentrum was echt bizar. Supergroot, een megavariatie aan mensen en inderdaad thuiskomen met slechts 2 tasjes haha.

Afgelopen dagen met Kim gekke foto's en filmpjes gemaakt in het zwembad. Ja moeders je telefoon onderwaterbehuizing (Kim: aha, zo heet dat dus) werkt megga.

Het trainen gaat Joost goed af. Vandaag weer een echte killer workout gedaan in de sporthal samen met Chris. Weer een aantal sportspecifieke drills gevolgd door een sleep training?. Eerst met een elastiek afgewisseld met 2 volle waterflessen (7 kg). Daarna hebben we van mensen uit de sporthal een echte sleepzak ter beschikking gekregen, ideaal dus. De heren waren beide verrast hoe vermoeiend deze manier van trainen is. Altijd weer leuk om mensen nieuwe trainingsmethode te leren. Tijdens de 10 rondjes achtjes rijden heb ik zelf ook mee gedaan om te ervaren hoe het is. Wederom vet respect voor de mannen. Leuk verzuurde schouders waren het resultaat. In de avond zelf ook nog even afgemat in de crossfit gym. Jaja sport is de rode draad van deze vakantie?.

Maar uiteraard wordt er ook gerelaxt. Het weekend staat op de planning om uit eten te gaan en te gaan stappen op Miami South Beach en de Everglades te gaan bezoeken. Dus nog even geduld voor hopelijk een mooie serie natuurfoto's met krokodillen en rare stapfoto's!


Kim:
Dinsdag 7 februari was weer een zonnige dag, dus lekker buiten geweest heel de dag. Tho en ik hebben het onderwateromhulselding voor een mobiele telefoon uitgeprobeerd in het zwembad, heel grappig. Je kan er hele charmante foto's mee maken... NOT! Gelukkig heb ik geen facebook, dus deel ik niet alles met de wereld... Mijn broertje gelukkig wel, aarrghhh

Surprised
! Nou dan ook maar een paar op deze site, whatever. Vandaag was ook de dag dat mijn verkoudheid eindelijk wat minder werd en ik weer wat helderder uit mijn ogen kon kijken (is trouwens niet te zien op de onderwaterfoto's). Gelukkig de dag ervoor bij de supermarkt een potje Vicks gevonden, dat hielp wel als ik het in mijn neus smeerde. Met de kettlebell die ik heb gekocht om hier te kunnen sporten iedere dag oefeningen voor mijn rug gedaan in combi met zwemmen, hete douche en tijgerbalsem, het gaat steeds beter. Morgen gaan we weer naar Vivian voor een massage. 's Avonds trouwens alledrie klote en weinig geslapen. We dachten dat de airco aanstond, maar dat was dus alleen de blower, dus bloedverziekend heet.

Gelukkig ging de volgende dag de wekker om 08.00 uur omdat we naar de gym zouden gaan. Joost en Chris gingen met Thomas weer diehard trainen. Chris noemt het Thomas' house of pain

Wink
. Ik ben eindelijk gaan hardlopen. Voor de leek onder ons: je plaatst je ene voet voor de andere, net zoals bij wandelen, alleen dan in een versneld tempo
Tongue out
. Achter de gym is een park rond een meer (waar ook weer gewoon borden staan dat er krokodillen kunnen zitten, jak!), waar ik lekker een half uurtje heb kunnen rennen, daarna hetzelfde stuk terug gelopen. Het was een beetje bewolkt, dus goed te doen. Voortaan ga ik daar rennen als zij binnen trainen. Voelt wel weer goed na al die kneuzendagen.

Na de gym zijn we naar een grote groente- en fruithal gereden en hebben weer veel lekkers ingeslagen. Geweldige tent daar. Eenmaal thuis skypen met de moeders en een virtuele rondleiding door ons huisje gegeven, toch leuk dat dat allemaal kan. Verder nog een klein tukje gedaan op de bank, hamburgers gegeten en nu met zijn 3-en aan tafel achter onze laptops, stukjes schrijven voor de site en oude muziek luisteren, leuk!

BTW, vergeet ik steeds te zeggen, maar sinds 18 januari na 1,5 sigaret op Schiphol hebben we niet meer gerookt! Ik praat er nog wel vaak over hoeveel trek er in kan hebben, volgens Joost heel irritant, maar hé... ik rook niet!

Laughing

Reacties

Reacties

dinges

Klinkt heel ontspannen allemaal. Ben benieuwd naar jullie avondje stappen.
xx
PS Eis een skypedate!!

Margo

SUPER SUPER SUPER !!!! van het niet roken .

Leonie

Klint goed allemaal daar! En gefeliciteerd met het niet roken!!

Leuk om alles zo te lezen en de foto's te zien!

X Leonie

Corneel en Piet

Ook onder water zijn jullie leuk!!!!!! Veel plezier het weekend met z'n drietjes.

Taco, Mieke en Vlinder

Hmmmm, volgens mij hebben jullie het best leuk! ;-)
Geniet!!!

Liefs vanuit het koude en schaatsgekke Tienhoven.

Jorien

Hey,

Jullie onder-water-foto's zijn inderdaad te bezichtigen op Facebook :)

En Wow niet roken.. Goed man en Joost dan mag je best een beetje klagen!! Super Gaaf verder allemaal daar X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!