rugbyjoostenkiminflorida.reismee.nl

We zijn hier al weer een week!

Zo... Hier dan eindelijk ons eerste verhaal over de afgelopen dagen in Florida!

18 januari om 11.15 reden we naar Schiphol met Hans en Margo, met maar 1x terug naar de Bol na een paar minuten

Wink

Daar verliep alles gemakkelijk, koffers en sportstoel ingecheckt, afscheid genomen, lekker gegeten bij de grote, gouden 'M' (ja Thomas, nu kunnen we dat nog ongegeneerd doen), boekjes gekocht en toen we aan kwamen lopen bij de gate, konden we zo doorlopen en mochten we als eerste het vliegtuig in. Ja, reizen met een 'roller' heeft zo z'n voordelen

Tongue out

Onze vlucht ging supersnel met lezen, films kijken, eten, drinken en praten niet te vergeten. Film kijken was overigens niet voor iedereen weggelegd want mijn (Joost) afstandsbediening deed niet wat ik hem opdroeg dus was ik er al vrij snel klaar mee.

Eenmaal op Miami Airport konden we vrij snel langs de douaneman (die overigens direct fan was van, en Youtube ging checken op Joost zijn sport: Murderball).
Toen naar Hertz om de auto op te halen. Aldaar kwamen vrienden van Joost, Rodrigo (zit bij Joost in het team) en Nicky (zijn vriendin) ons ophalen om ons te helpen met alle spullen. We zijn achter hen aangereden naar een Cubaans restaurant waar we lekker gegeten hebben. Om 00.00 lokale tijd zagen we er volgens hun uit als zombies, dus op naar Miami Airport Hotel om de eerste nacht door te brengen. Wel cool hoor om net nadat je aangekomen bent met een Chevy Impala door Miami te cruisen.

De volgende dag, einde van de ochtend, onze spullen in de auto geladen en naar onze 'crib' gereden in Boca Raton.
Het ziet er super uit met 3 slaapkamers, 2 badkamers, een relaxte keuken en woonkamer, maar vooral het zonnige terras voor de deur.

Grappig dat iedereen Joost hier inmiddels al kent en een praatje komt maken. Zelf stond hij er ook wel van te kijken dat er veel bekenden zijn van vorig jaar.
Deze dag verder niets bijzonders gedaan, koffers uitgepakt en boodschappen gedaan bij de Fresh Market, een biologische supermarkt. Geweldige supermarkt trouwens, totdat je gaat afrekenen, ouch! 's Avonds onze eerste maaltijd in ons huisje en verder gerelaxed, Joost met alle mogelijke versies van 'Apple' en ik met een ouderwets boek met echte bladzijden.

En toen was het alweer vrijdag, dag 1 van het Knock 'n Roll tournament. We moesten om 8.00 uur aanwezig zijn in de gym, dus kwart over 7 de deur uit, vroeg op dus, weer ouch! Aldaar was het voor Joost een weerzien van teamgenoten en andere bekenden, maar ook gelijk klaarmaken voor de eerste wedstrijd met het team The South Florida Rattlers.

Helaas waren er dit jaar niet zoveel teams aanwezig, 4 teams: hometeam The Rattlers, The Rebels uit Duitsland, een team uit Tampa en een uit Michigan.

09.00 uur ging de wedstrijd van start. Helaas verloren de Rattlers. Het was even inkomen om weer met elkaar samen te spelen en voor mij (Kim) inkomen om überhaupt het spel te leren begrijpen. Wel heel gaaf om mee te maken. Tussendoor lekker buiten in de zon gezeten. 's Middags de 2e wedstrijd en daarna terug naar ons huisje in Boca.
Op de terugweg nu een niet-biologische supermarkt geprobeerd, een stuk goedkoper. 's Avonds wraps gegeten en verder weer gerelaxed!

Op dag 2 van het toernooi weer 2 wedstrijden, niet gewonnen

Frown
, maar zeker veel beter gespeeld. Het zag er dit keer ook meer uit als een team in plaats van vier individuen. En Joost heeft meerdere veren in zijn .... gekregen dat hij beter is geworden! En dat ondanks het vele plekjes-leed in aanloop hier naar toe. Is wel goed voor de motivatie. Jammer te moeten zeggen maar uiteindelijk heeft het Duitse team gewonnen.

Het is trouwens heerlijk zonnig weer, alleen hebben we er nog niet echt in gezeten. We hebben allebei behoefte aan rust en aangezien Thomas aankomende zondag al komt en we dan 'the tourists' gaan uithangen en gaan shoppen, besluiten we om de komende dagen lekker rustig aan te doen. Zondag en maandag dus relaxdagen, uurtjes slaap ingehaald, lekker in de zon gezeten en aan het bijkleuren (lees: Amerikanen verblinden met mijn melkflessen

Cool

Dinsdagmiddag werden we verwacht in West Palm Beach om daar mee te doen aan een pr-stunt voor mindervaliden. Het idee was om via de lokale bladen aandacht te vragen voor een evenement genaamd: 'Rock ‘n Roll World Record dance event. Nou wat een stunt was het, veel minder mensen dan voorspeld, typisch Amerikaans, maar wel grappig om mee te maken. Joost is op de foto geweest met een aantal anderen en komt op 2 februari in de krant te staan. Foto's volgen. r was ook een hulphond bij, een labrador, heel lief beest, maar serieus, zelfs die hond had gebleekte tanden... (echt geen bruin vlekje te zien!)
Kunnen Joop en Gina een voorbeeld aan nemen

Laughing

Na dit spannende event hebben we nog een ijsje gegeten en zijn toen huiswaarts gegaan, na een stop bij de biologische supermarkt (yep, nog steeds duur)

Ik vergeet steeds foto's te maken, dus vandaar nog niet echt veel op de site gepost.
Zal mijn leven beteren, dus nieuwe pics soon!

p.s. moedertje Kaslander, gefeliciflappert xxx

Gabi

Hoi Kim & Joost,

Leuk om te lezen wat jullie meemaken!
Snap je de sport al, Kihim? Ik heb de filmpjes bekeken, maar geloof niet dat ik begrijp wat er precies moet gebeuren...

xxxx

Jorien

Hoi,

Wat leuk allemaal!! Nog veel plezier en voor Joost succes want er moet zeker nog wel van Duitsland gewonnen worden!!

Gefeliciteerd (met) Neeltje XX

Corneel

Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Ben jaloers op dat warme zonnetje. Maar vandaag, ter ere van mijn verjaardag, denk ik, schijnt hij hier ook voluit en ziet de wereld er veel mooier uit. ik ga nu de filmpjes bekijken. Veel liefs van pap en mam en wij brengen Tho zondag naar Schipholxxxxxxxxxxxxxxxxxx

margo

Hoi Hoi nu alle 3
het sneeuwt hier inmiddels dus Tho je bent net op tijd weg hier .
Erg leuk dat we mee kunnen genieten met jullie avontuur!

ilze

Zo kan ik een stukje met jullie meereizen,leuk.
XX Ilze

Stans

Hallo Joost en Kim, Leuk dat ik mee kan reizen met jullie, en zo mee kan genieten van jullie avontuur.
Gr Stans xxx

Marianne

Hoi Kim, Tho en Joost,

Ik heb de link gevonden en kan nu heerlijk meegenieten van jullie avonturen! Vooral de melkflessen van Kim zie ik al voor me!! Haha. Veel plezier daar!!

Laure

Hallo
Ik schrijf u om u te informeren dat we onderhandse leningen aanbieden tegen een rentetarief van 2%. We kunnen u lenen om zaken te doen, een boerderij te beheren of wat u ook als project wilt doen. Neem rechtstreeks contact met ons op via e-mail: (sduplens@gmail.com)
Vriendelijke groeten